Zápisnica z 3. OZ 23. III. 2007
Z Á P I S N I C A
z III. riadneho zasadnutia Obecného zastupiteľstva obce Báhoň, konaného dňa 23.3.2007
1/ Otvorenie –
Starosta otvoril zasadnutie Obecného zastupiteľstva, skonštatoval, že sú prítomní všetci poslanci.
2/ Za overovateľov zápisnice starosta určil Z. Masarykovú a I. Krajčovičovú, do návrhovej komisie boli zvolení Doc.Dr. Š. Matejčík, Doc.PhDr. E.Odlerová.
Poslanci súhlasili s doplnením programu o bod – inventarizácia ZŠ s MŠ v Báhoni.
3/ Kontrola uznesenia z II. zasadnutia OZ-
Starosta sa vyjadril k 2 bodom :
Dodržiavanie otváracích hodín v Reštaurácii na Ul. l. mája – prevádzka je momentálne uzatvorená z dôvodu zmeny nájomníka a rekonštrukcie priestorov.
Rekonštrukcia zdravotného strediska – na OÚ sa našla plánovacia dokumentácia len na základy strediska, starosta zabezpečí ostatné projekty z Archívu Modra . Statik môže posúdiť statiku budovy na základe plánov.
UZN. Berie na vedomie kontrolu uznesenia.
4/ Záverečný účet obce za rok 2006-
K bodu sa vyjadrila A. Brichtová predseda fin. komisie, ktorá skonštatovala, že záverečný účet vypracovala bývalá účtovníčka J. Ochabová neprehľadne , hoci bola poslancami viackrát upozornená, aby predkladala na zasadnutia zrozumiteľne všetky správy o príjmoch a výdavkoch.
Š. Matejčík – súhlasil s tým, že rozpočet obce má byť predkladaný poslancom čo najjednoduchšie.
Fin. komisia doporučila schváliť.
UZN. Poslanci schválili záverečný účet za rok 2006 /jednohlasne/
5/ Fin .audit za rok 2006- vypracoval audítor Ing. Šramka.
Audítor skonštatoval vo svojej správe, že účtovná závierka za rok 2006 bola urobená správne v súlade s právnymi predpismi a normami, nebol porušený žiaden zákon.
UZN. OZ berie na vedomie správu audítora.
Fin. komisia žiada doložiť inventarizáciu majetku obce, ktorá nebola k auditu doložená.
Namiesto J. Ochabovej bola do inv. komisie navrhnutá Zuzana Masaryková.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili Z. Masarykovú za členku inv.komisie obce.
6/ VZN obce o poskytovaní dotácii-
Obec bude naďalej finančne podporovať organizácie v obci formou dotácií, každá organizácia si bude viesť vlastnú evidenciu príjmov a výdavkov , ktoré budú na konci roka zúčtované obci. Účtovníčka oboznámi predsedov organizácií s postupom.
VZN bude vyložené na pripomienkovanie na nástenke vo vestibule pošty.
7/ VZN obce o správe a prevádzke cintorínov – podľa zákona NR SR č. 470/2005 je každá obec povinná mať vypracovaný Prevádzkový poriadok pohrebiska. Návrh obdržali poslanci k pripomienkovaniu pred zasadnutím OZ. VZN bude vyvesené k pripomienkovaniu na nástenke vo vestibule pošty.
Pripomienkované VZN bude predložené na schválenie na budúce zasadnutie.
8/ Rozpočet Základnej školy s MŠ –
Poslanci materiál taktiež mali k preštudovaniu pred zasadnutím.
Š. Matejčík- treba skontrolovať spotrebu vody v MŠ , v porovnaní so ZŠ je vysoká.
UZN. Rozpočet bol jednohlasne schválený.
9/ Inventarizácia ZŠ s MŠ -
S výsledkami inventarizácie -návrhom na vyradenie zastaralých a nefunkčných pomôcok oboznámila prítomných A. Olosová.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili.
10/ Úprava pracovného úväzku kontrolóra obce –
Pracovný úväzok kontrolóra obce je mesačne 31 hodín. Na fin. komisii bol prednesený návrh na zníženie úväzku na 10 hodín. Po prehodnotení práce kontrolórky a účasti na zasadnutí a komisiách úväzok nebol znížený s tým, že kontrolórka si bude viesť mesačný výkaz o práci . Účtovníčka obce podporila návrh na ponechanie úväzku s tým, aby sa zlepšila spolupráca s kontrolórkou, ktorá doteraz nebola na požadovanej úrovni.
11/ Zmena organizačnej štruktúry Obecného úradu –
Starosta podal návrh na zrušenie jedného pracovného miesta na technickom úseku obecného úradu. Organizačný poriadok OÚ nebol doteraz správne vypracovaný , treba ho prepracovať. Väčšie práce sa môžu riešiť formou práce na dohodu.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili zrušenie jedného pracovného miesta na technickom úseku OÚ.
11/ Ministerstvo obrany SR – darovacia zmluva č. 26/8124
MO SR vyraďuje prebytočný hnuteľný majetok vo vlastníctve SR, a to sú poľné kuchyne, automobily, ktoré daruje na požiadanie obciam.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili podpísanie darovacej zmluvy /2 poľné kuchyne a automobil STABNY P-V3S SA/
12/ Kúpa objektu AMITY / reštaurácia, mäso-údeniny/-
Starosta rokoval so zástupcami Amity o kúpe priestorov za predbežnú sumu 3,5 mil. Sk. Po odstupe času sa zistilo, že na objekt je nová nájomná zmluva podpísaná na 5 rokov. Obec môže kúpu zrealizovať, ale aj s kúpou podnájomníka. Nájomná zmluva sa podľa zákona predajom nehnuteľnosti neruší. Za týchto podmienok obec i zastupiteľstvo súhlasí, aby starosta obnovil jednanie s vlastníkmi a znížil dohodnutú kúpnu cenu.
13/ Adriana Uherčíková – predĺženie nájomnej zmluvy
Majiteľka predajne ovocie-zelenina na Žel. stanici požiadala o predĺženie nájomnej zmluvy na pozemok pod predajňou.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili predĺženie nájomnej zmluvy na dobu 10 rokov s ročným nájmom 100Sk/m2.
14/ Firma ELEKOV s.r.o. – otvorenie prevádzky a schválenie otváracích hodín
Firma má v priestoroch Elektroľudibu na Potočnej ul. 42 prenajatý podnikateľský priestor. Rozhodnutím Obv. úradu ŽP Pezinok má schválenú prevádzku – výkup žel. šrotu, far. kovov a papiera.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili otváracie hodiny :
Pondelok – Piatok od 8:00-16:00 hod, Sobota od 8:00-14:00 hod
15/ Žiadosť Ľ.Černého s manželkou o kúpu časti obec. pozemku-
Menovaný podal žiadosť o odkúpenie časti pozemku p. č. 491/98 o výmere 31,40m2 .
Je to časť pozemku vedľa cesty vo výmole z Mlynskej ul. na Cintorínsku, kde majú záujem postaviť rod. dom. Uvedený pozemok susedí so záhradou menovaných.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili odpredaj obec. pozemku za fin. úhradu 100Sk/m2.
16/ Žiadosť Ľ. Orlického s manželkou o prenájom časti obecného pozemku-
Uvedený pozemok parc. č. 24/2 je vedľa byt. domu na ul. l. mája 35, v ktorom bývajú.
Pozemok o výmere 64m2 má záujem využívať na záhradné posedenie.
UZN. Poslanci schválili jednohlasne prenájom s nájmom 1Sk/m2 ročne.
17/ R ô z n e
a/ Ministerstvo financií SR - poskytovanie dotácii /VO + Rozhlas/-
Informoval starosta – obec požiada o dotáciu na verejné osvetlenie a opravu miestneho rozhlasu. Objednávka na spracovanie projektov je zadaná. V septembri budú dotácie rozdelené.
Ďalej informoval o výzve MF a RR na Obnovu a rozvoj obcí a zachovanie kult. dedičstva - ponuka územných plánov, úprava verejných priestranstiev, parkov, náučných chodníkov. Obec využije všetky ponuky na získanie dotácií.
DISKUSIA-
Starosta – bude jednať so starostom Budmeríc ohľadom zníženia nákladov na Spoločný stav. úrad , nakoľko zistil že koncom minulého roka obec preplácala mzdu na 1,5 pracovnej sily.
Ďalej jednal so spoločnosťou SOBA- vývozcom TKO v našej obci ohľadom zníženia poplatkov . SOBA navrhne riešenie v čo najkratšom termíne.
Prechody pre chodcov v obci – dopravný policajt neschválil navrhovaný prechod pred kostolom, nakoľko na druhej strane nie je vybudovaný chodník po celej obci. Prechody sa budujú pri prechode cesty na druhú stranu, kde je chodník. Znížiť rýchlosť pri vjazde do dediny od Budmeríc bude pravdepodobne možné riešiť po výstavbe dvoch nových ulíc na začiatku Báhoňa výstavbou kruhového objazdu.
Brichtová A.– upozornila na opravu miestnych komunikácií v obci, hlavne ulíc- Školská, l.mája, Podholec.
Starosta prisľúbil po dokončení kanalizácie v obci začať s opravami všetkých komunikácií .
Poslanci navrhli rozhlasom vyzvať občanov na úpravu svojho okolia, na odstránenie skládok stavebného materiálu pred domami. Ďalej upozorniť aj na podmienky vodenia psov na verejných priestranstvách . Odporučili starostovi zvážiť návrh na pristavenie kontajnerov v uliciach, aby nemuseli občania voziť odpad na skládku.
Starosta pochválil obyvateľov bytovky na Potočnej ulici 42A, ktorí zorganizovali brigádu na tenisových kurtoch a na okolí .
L.Pethö –pozval všetkých prítomných na ochutnávku vína dňa 25.3.2007 do čitárne ZŠ s MŠ v Báhoni.
Báhonske noviny – poslanci navrhli pozvať záujemcov o prácu v redakčnej rade na stretnutie na obecnom úrade, kde si zvolia predsedu redakčnej rady.
zapisovateľka
overovatelia
starosta obce