Copyright 2021 - Obec Báhoň

Oznámenia

Vážení spoluobčania,

Od 1.1. 2020 platia na Zberovom dvore Báhoň nové pravidlá, ktoré do určitej miery splnili svoj účel, a to zvýšenie separácie druhotných odpadov, ako aj zvýšená kontrola čo a hlavne kto vyváža na náš Zberový dvor. Občania, ktorí si v roku 2020 neminuli všetky bezplatné vstupy na Zberový dvor, môžu modré a žlté kartičky používať do zaplnenia aj v roku 2021. Následne im na požiadanie bude vydaná nová kartička /modrá, resp. žltá/ buď na Obecnom úrade alebo priamo na Zberovom dvore zamestnancom OU Báhoň.

  1. MODRÉ kartičky – s dvanástimi vstupmi, pre tých, ktorí vlastnia v obci nehnuteľnosť, majú trvalý pobyt a platia 1 a viac poplatkov za zmesový komunálny odpad,
  2. ŽLTÉ kartičky – so štyrmi vstupmi, pre tých ktorí v obci vlastnia nehnuteľnosť, nemajú v obci trvalý pobyt a platia minimálne 1 poplatok za zmesový komunálny odpad na túto nehnuteľnosť.

Pri vstupe na  zberový dvor bude potrebné preukázať sa občianskym preukazom a kartičkou, kde Vám pracovník obecného úradu vyznačí  dátum vstupu na zberový dvor a podpíše sa. Na kartičkách sa bude vyznačovať odpad ako: nábytok, objemný odpad, konáre, nebezpečný odpad, ako farby, laky, oleje..  V prípade, ak občan nebude mať OP s kartičkou a finančnú čiastku za DSO, pracovník OU mu neumožní vstup na zberový dvor!!

Komodity - plasty, papier, kovy, sklo, VKM, textil môžu občania ukladať do zberných nádob rozmiestnených v obci alebo priniesť na Zberový dvor bezodplatne.

Vývoz drobného stavebného odpadu na zberový dvor sa nebude vyznačovať na kartičku, ale v zmysle VZN č. 3/2020 obce Báhoň o miestnych daniach a o miestnom poplatku za komunálne odpady/KO/ a drobné stavebné odpady /DSO/ sa bude spoplatňovať priamo na mieste zberového dvora pracovníkom OÚ. Na rok 2021 je suma za 1 kg DSO schválená vo výške 0,05 €/kg.

Obec Báhoň v roku 2018 vyseparovala 16,86 % KO.

V roku 2019 to bolo už 31,17 % vyseparovaného KO.

Veríme, že tieto opatrenia prijmete s pochopením.

Obec Báhoň

Obec Báhoň vykonáva v súčasnej dobe pasportizáciu oboch našich cintorínov, spojenú s digitalizáciou cintorínov a prečíslovaním všetkých hrobových miest. Hrobové miesta, na ktoré ešte nie sú uzavreté nájomné zmluvy alebo nie je za ne uhradené nájomné, sú označované výzvou na úhradu (upozornenie). V zmysle Všeobecne záväzného nariadenie obce Báhoň č. 1/2016 o prevádzke pohrebísk, právo užívať hrobové miesto vzniká uzavretím nájomnej zmluvy. Zmluva musí mať písomnú formu. V súvislosti s prečíslovaním hrobových miest bude všetkým nájomcom doručená na podpis nová nájomná zmluva na užívané hrobového miesta. Ak nebol uhradený cintorínsky poplatok, je potrebné ho uhradiť priloženou poštovou poukážkou, alebo bankovým prevodom na číslo účtu uvedené v zmluve.
Hroby, na ktoré nebude uzavretá nájomná zmluva a uhradený poplatok, budú označené a budú zrušené v zmysle zákona č. 131/2010 o pohrebníctve a platného VZN č. 1/2016 o prevádzke pohrebísk v obci Báhoň. Žiadame preto užívateľov hrobových miest, ktorí nemajú uzatvorené nájomné zmluvy a hrobové miesto chcú naďalej užívať, aby sa prihlásili na Obecnom úrade.
Poplatky za užívanie hrobového miesta sú stanovené na 5 rokov nasledovne:
Jednohrob, detský hrob a urna: 10 €
Dvojhrob: 20 €
Trojhrob: 30 €
Štvorhrob: 40 €

CLAUDIANUM je nezisková organizácia poskytujúca dennú sociálnu starostlivosť pre dospelých s mentálnym a kombinovaným postihnutím, ktorá funguje ako denné rehabilitačné stredisko v Modre.  Našim klientom poskytujeme sociálne služby - prostredníctvom pracovnej a sociálnej rehabilitácie aktivizujeme ich schopnosti a pripravujeme ich na čo najsamostatnejší život, ako aj na možnosť zamestnania sa v chránenej dielni alebo na chránenom pracovisku. Odborné činnosti so sociálnymi pracovníkmi, či rôzne nácviky dávajú priestor na upevnenie návykov a ďalšieho osobnostného rozvoja.

Mnohí takto znevýhodnení občania po ukončení špeciálneho základného, prípadne učňovského vzdelania, majú len minimálnu možnosť nájsť si primerané zamestnanie alebo iné uplatnenie. Väčšina z nich teda aj napriek snahe a chuti zaradiť sa do pracovného procesu, zostáva po ukončení vzdelania doma, kde sa ich nadobudnuté schopnosti nemajú možnosť ďalej rozvíjať, strácajú sa sociálne zručnosti a vytvára sa sociálna izolácia. Títo ľudia potrebujú žiť v komunite tak, ako my všetci. Jednou z foriem je rehabilitačné stredisko.

Sme denné zariadenie a klienti k nám každodenne prichádzajú zo svojich domovov, z miest a obcí okolia Modry. Spoločne vytvárame atmosféru na vzájomné prijatie, priestor na upevňovanie vlastnej hodnoty a porozumenie.  O tom, ako fungujeme,  čomu sa podrobnejšie venujeme, aké sú naše krátkodobé, či dlhodobé ciele sa dozviete na našej webstránke www.claudianum.sk a na profile FB www.facebook.com/claudianum.

Naším hlavným cieľom je, aby sa ľudia s mentálnym a kombinovaným postihnutím mohli zmysluplne rozvíjať.

Momentálne evidujeme 4 VOĽNÉ MIESTA pre klientov. Každé jedno miesto môže byť využité podľa individuálnych potrieb klienta. Ak poznáte vo svojom okolí niekoho, kto by chcel byť našou súčasťou, prosím kontaktujte nás. Je veľká škoda, ak takéto miesta zostávajú nevyužité.

CLAUDIANUM n.o.
Kontaktná osoba: Mgr. Veronika Hevierová
0948 077 647 - riaditeľka/štatutárka

Vážení občania,

Oznamujeme vám, že certifikáty z testovania sú k dispozícii na prevzatie pri obecnom úrade. Nezabudnite si vziať lístok s číslom a výsledkom.

 

v súvislosti s celoplošným testovaním na COVID-19, ktorého prvé kolo sa bude konať v termíne 31. október a 1. november 2020, to jest v sobotu a v nedeľu, prinášame informácie pre občanov.
Informácie budú zverejňované na tejto stránke, v tomto článku a budú priebežne aktualizované.

Aktuálny leták si prečítate po kliknutí sem.

Vážení občania,

po spracovaní podkladových dát spoločnosť Google zverejnila na svojich mapách sférické (360 stupňové) fotografie vybraných interiérov v obci.
Fotografie sú dostupné po kliknutí na odkazy nižšie, alebo priamo z aplikácie Google Mapy - Street View.

            https://goo.gl/maps/ayyjtr6g4fJtKVBKA (telocvičňa)
            https://goo.gl/maps/dGfhTDn2QPijWAAe8 (jedáleň)
            https://goo.gl/maps/NUisYdRnqePjpS1u5 (ihrisko)
 
Kostol - https://goo.gl/maps/bQtMz8nJwB2EkEA46 (kliknite na dvere)
 
Detské ihrisko za OÚ (exteriér) - https://goo.gl/maps/V3sBruLxiwcPfbwH8
 
Zdieľajte uvedenú možnosť virtuálnej prehliadky svojim priateľom a známym.
Dané odkazy budú trvalo umiestnené v ľavom menu: Mapa obce.
 
Pripomíname aj letecké video o obci, dostupné pod hlavným článkom obce:
Letecké video - "Báhoň z neba".

Regionálna veterinárna a potravinová  správa (RVPS) Senec upozorňuje všetkých chovateľov ošípaných (aj majiteľov ošípaných, ktorí chovajú čo i len 1 kus pre vlastnú spotrebu!) na povinnosť registrácie každej ošípanej, ktorá je držaná pre vlastnú spotrebu na Regionálnej veterinárnej a potravinovej správe Senec. Povinnosť registrácie vznikla od 6. novembra 2018, kedy vydala Európska komisia Vykonávacie rozhodnutie komisie 2018/1669, ktorým sa zrušila výnimka registrácie chovu s jednou ošípanou pre členské štáty vrátane Slovenskej republiky č. 2006/80/ES.

Detaily si prečítate po stiahnutí oznámenia kliknutím sem.

Vážení občania,
oznamujeme Vám, že s účinnosťou od 26.septembra, t.j. sobota, bude obmedzená prevádzka na Zbernom dvore v Báhoni.
Z dôvodu uzavretia skládky odpadov v Senci sa až do odvolania nebude na zbernom dvore v Báhoni odoberať objemný odpad, t.j. nábytok, čalúnený nábytok, postele, matrace, zmiešaný objemný odpad a stavebná suť, ktoré sa ukladajú do veľkokapacitných kontajnerov.
Na zberový dvor bude možné vyvážať len separované komodity, ako je papier, sklo, kovy, plasty, tetrapaky a bioodpad.

Tieto nariadenia platia až do odvolania.

Ďakujeme za dodržiavanie týchto obmedzení.

Oznámenie od firmy AVE si prečítate v pokračovaní článku.

Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021

Vážený občania,

informáciu o prebiehajúcom sčítaní obyvateľov, domov a bytov si prečítate na letáku, ktorý si stiahnete kliknutím sem.

https://www.scitanie.sk/mohlo-by-vas-zaujimat/spytali-ste-sa-nas-faq

Informatívne video si pozriete po kliknutí sem.

Oficiálny YOUTUBE kanál pokrývajúci tematiku je dostupný tu:

https://www.youtube.com/channel/UC9WdsQsvutu6G9a9eOYeOTw/videos

Oficiálna stránka sčítania je k dispozícii tu:

https://www.scitanie.sk/

 

Vážení občania, vážení seniori,

okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Pezinku, skupina prevencie nám posiela informačný leták o "úradujúcich podvodníkoch" počas karantény.
Je to jedno z preventívnych opatrení na ochranu seniorov pred podvodníkmi, ktoré vyplynulo aj z momentálnej situácie, ktorú vedia tiež podvodníci využiť vo svoj prospech. Najviac ohrozenou skupinou sú seniori osamelo žijúci, bez väzieb na rodinných príslušníkov, či priateľov, ktorí sú mnohokrát prístupnejší na prijatie ponúknutej akejkoľvek pomoci zo strany "podvodníka" . Aj akékoľvek podozrivé konania tejto činnosti,ktoré zaznamenáte vo Vašej obci, ihneď oznámte na č.158. Predíďme takýmto prípadom spoločným úsilím včas.

Informačný leták si stiahnete kliknutím sem, môžete ho prípadne vytlačiť a posunúť seniorom vo svojom okolí.

Dokument si stiahnete kliknutím na príslušný rok.

2017

2018

2019

Upozornenie pre vlastníkov a užívateľov pozemkov vo veci
OREZU a VÝRUBU STROMOV.

ZSE vyzýva vlastníkov nehnuteľností, aby okliesnili alebo odstránili porasty, ktoré by mohli zasahovať do vedení alebo by ohrozovali bezpečnosť a spoľahlivosť prevádzky zariadení ZSE.

Termín: do 7. januára 2021.

Termín na požiadanie o úhradu nákladov: do 15. decembra 2020.

Výzva ZSE ohľadom predmetného orezu a výrubu je dostupná po kliknutí sem.


f t g