Oznámenia
Výsledky testovania v obci
Výsledky testovania v obci Báhoň dňa 16. apríla 2021:
počet testovaných osôb - 619
počet pozitívnych osôb - 0
O prípadnom ďalšom kole testovania Vás budeme informovať.
Oznam - sčítanie obyvateľov, domov a bytov
Vážení občania,
v obci Báhoň sa od 15.februára do 31.marca elektronicky sčítalo 89,5% obyvateľov. Ďakujeme všetkým obyvateľom, ktorí prispeli ku tomuto výsledku.
Ďalším krokom bude Asistované sčítanie obyvateľov.
Viac informácií o Asistovanom sčítaní, ako aj aktuálne tlačové správy a ďalšie informácie o SODB 2021 sa dozviete kliknutím na tento odkaz.
Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2020-2021 - OZNAM
Vážení občania,
v obci Báhoň sa od 15.februára do 31.marca elektronicky sčítalo 89,5% obyvateľov.
Asistované sčítanie je určené obyvateľom, ktorí sa nemohli sčítať sami ani s pomocou blízkej osoby.
Asistované sčítanie bude určené v období od 1.4.2021 do 31.10.2021 a potrvá 6 týždňov. Presný termín asistovaného sčítania určí predseda Štatistického úradu SR na základe epidemickej situácie na Slovensku.
Začiatok asistovaného sčítania v obci Báhoň bude občanom včas oznámený.
Viac o asistovanom sčítaní obyvateľov nájdete na stránke:
https://www.scitanie.sk/scitanie-obyvatelov/asistovane-scitanie
Ďalšie (staršie) informácie a tlačové správy si prečítate kliknutím na tlačidlo čítať ďalej.
Čítať ďalej: Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2020-2021 - OZNAM
Zámer prevodu a nájmu majetku obce
Zámer prevodu a nájmu majetku obce
zamer23-1-2013.pdf , zamer15-5-2013.pdf , zamer11-6-2013.pdf , zamer26-6-2013.pdf , zamer1-10-2013.pdf , zamer3-1-2014.pdf , zamer3-2-2014.pdf , zamer23-4-2014 , zamer3-6-2014.pdf , zamer23-7-2014.pdf , zamer26-11-2014.pdf , zamer16-1-2015 , zamer13-2-2015.pdf , zamer27-2-2015.pdf , zamer13-5-2015.pdf , zamer13-5-2015-2.pdf , zamer18-5-2015.pdf , zamer2-7-2015.pdf , zamer11-7-2015.pdf , zamer16-7-2015.pdf , zamer29-7-2015.pdf , zamer26-10-2015.pdf , zamer2-3-2016 , zamer28-3-2016.pdf , zamer4-5-2016.pdf , zamer16-5-2016.pdf , zamer20-5-2016.pdf , zamer1-9-2016.pdf , zamer13-9-2016.pdf , zamer8-12-2016.pdf , zamer21-12-2016.pdf , zamer15-3-2017 , zamer3-4-2017 , zamer28-4-2017.pdf , zamer12-6-2017.pdf , zamer14-6-2017.pdf , zamer14-8-2017.pdf , zamer15-8-2017.pdf , zamer16-8-2017.pdf , zamer14-11-2017.pdf , zamer27-11-2017.pdf , zamer14-12-2017.pdf , zamer23-1-2018.pdf , zamer24-1-2018.pdf , zamer15-3-2018.pdf , zamer4-4-2018.pdf , zamer14-5-2018.pdf , zamer24-10-2018.pdf , zamer5-11-2018.pdf zrušené uzn. 5/8/2019 dňa 6.11.2019 , zamer15-5-2019.pdf , zamer15-5-2019-2.pdf , zamer9-7-2019.pdf , zamer31-7-2019.pdf , zamer30-1-2020.pdf , zamer1-4-2020.pdf , zamer11-5-2020.pdf , zamer3-8-2020.pdf , zamer17-8-2020.pdf , zamer3-9-2020.pdf , zamer26-8-2020.pdf , zamer13-10-2020.pdf , zamer13-11-2020.pdf , zamer23-11-2020.pdf , zamer14-12-2020.pdf , zamer9-2-2021.pdf , zamer9-2-2021-2.pdf , zamer23-3-2021.pdf , zamer23-3-2021-2.pdf , zamer23-3-2021-3.pdf ,
Dve percentá z dane pre škôlku a školu
Vážení rodičia,
touto cestou si Vás dovoľujeme osloviť za dve občianske združenia priamo v Báhoni, ktoré si kladú za cieľ pomoc rodičovskej rady škôlke a škole.
OZ Báhončatá a OZ Šanca deťom - Báhoň pomáhajú finančnými príspevkami škôlke a škole reagujúc na ziadosti učiteľov prípadne vedenia. Príjemcovia sú buď priamo žiaci alebo všeobecný prospech škôlky alebo školy. Ak ešte náhodou nemáte vybraného "svojho" poberateľa dvoch (troch) percent, prosím porozmýšľajte nad možnosťou "prispieť blízko", tam, kde sú výsledky viditeľné a overiteľné.
Vyhlásenia o poukázaní 2% z dane (spolu s Potvrdením o zaplatení dane) : v článku.
Ako dalej? Čítajte ďalej...
Dotazník pre prípravu PHSR obce a mikroregiónu
Vážená občianka, Vážený občan,
Vaša obec spolu s ďalšími susednými obcami potrebujú vypracovať nový strategický dokument, v ktorom bude plánovaný ďalší rozvoj obcí združených v rámci Mikroregiónu Červený Kameň.
Preto sa na Vás obraciame s prosbou o spoluúčasť a spoluprácu pri získavaní Vašich názorov, skúseností, postojov a predstáv o ďalšom smerovaní rozvoja tohto územia, v ktorom žijete, pracujete a trávite voľný čas.
Vďaka týmto informáciám bude možné vypracovať dokument, ktorý pomôže riešiť Vami stanovené problémy a rozvíjať oblasti, ktoré sú podľa Vás dôležité pre rozvoj.
Vyplnený dotazník prosím odovzdajte do zberného boxu /schránky/, ktorá sa nachádza v budove OU na chodbe pred prevádzkou Slovenskej pošty najneskôr do 12.3.2021.
Dotazník je možné vyplniť aj elektronicky. Online formulár je dostupný aj na webovej stránke mikroregiónu www.mck.sk .
Všetkým, ktorý si nájdu čas na vyplnenie Dotazníka vopred ďakujeme.
OBEC Báhoň
Odborné učebne v ZŠ Báhoň
Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou - Európsky fond regionálneho rozvoja
https://ec.europa.eu/regional_policy/sk/funding/erdf/
Názov projektu: Budovanie a zlepšenie technického vybavenia odborných učební v Základnej škole obce Báhoň
Kód projektu: 302021K299
Hlavný cieľ projektu: Hlavným cieľom projektu je zlepšenie kľúčových kompetencií žiakov základnej školy prostredníctvom vybudovania odborných učební.
Stručný popis projektu: Projekt „Budovanie a zlepšenie technického vybavenia odborných učební v Základnej škole obce Báhoň“ pozostáva zo štyroch hlavných aktivít zameraných na modernizáciu jazykovej, fyzikálnej, biologicko/chemickej a polytechnickej učebne.
Výzva ZSE ohľadom orezu stromov
Upozornenie pre vlastníkov a užívateľov pozemkov vo veci
OREZU a VÝRUBU STROMOV.
ZSE vyzýva vlastníkov nehnuteľností, aby okliesnili alebo odstránili porasty, ktoré by mohli zasahovať do vedení alebo by ohrozovali bezpečnosť a spoľahlivosť prevádzky zariadení ZSE.
Termín: do 7. januára 2021.
Termín na požiadanie o úhradu nákladov: do 15. decembra 2020.
Výzva ZSE ohľadom predmetného orezu a výrubu je dostupná po kliknutí sem.
Organizácia prevádzky na Zberovom dvore od 1.1.2021
Vážení spoluobčania,
Od 1.1. 2020 platia na Zberovom dvore Báhoň nové pravidlá, ktoré do určitej miery splnili svoj účel, a to zvýšenie separácie druhotných odpadov, ako aj zvýšená kontrola čo a hlavne kto vyváža na náš Zberový dvor. Občania, ktorí si v roku 2020 neminuli všetky bezplatné vstupy na Zberový dvor, môžu modré a žlté kartičky používať do zaplnenia aj v roku 2021. Následne im na požiadanie bude vydaná nová kartička /modrá, resp. žltá/ buď na Obecnom úrade alebo priamo na Zberovom dvore zamestnancom OU Báhoň.
- MODRÉ kartičky – s dvanástimi vstupmi, pre tých, ktorí vlastnia v obci nehnuteľnosť, majú trvalý pobyt a platia 1 a viac poplatkov za zmesový komunálny odpad,
- ŽLTÉ kartičky – so štyrmi vstupmi, pre tých ktorí v obci vlastnia nehnuteľnosť, nemajú v obci trvalý pobyt a platia minimálne 1 poplatok za zmesový komunálny odpad na túto nehnuteľnosť.
Pri vstupe na zberový dvor bude potrebné preukázať sa občianskym preukazom a kartičkou, kde Vám pracovník obecného úradu vyznačí dátum vstupu na zberový dvor a podpíše sa. Na kartičkách sa bude vyznačovať odpad ako: nábytok, objemný odpad, konáre, nebezpečný odpad, ako farby, laky, oleje.. V prípade, ak občan nebude mať OP s kartičkou a finančnú čiastku za DSO, pracovník OU mu neumožní vstup na zberový dvor!!
Komodity - plasty, papier, kovy, sklo, VKM, textil môžu občania ukladať do zberných nádob rozmiestnených v obci alebo priniesť na Zberový dvor bezodplatne.
Vývoz drobného stavebného odpadu na zberový dvor sa nebude vyznačovať na kartičku, ale v zmysle VZN č. 3/2020 obce Báhoň o miestnych daniach a o miestnom poplatku za komunálne odpady/KO/ a drobné stavebné odpady /DSO/ sa bude spoplatňovať priamo na mieste zberového dvora pracovníkom OÚ. Na rok 2021 je suma za 1 kg DSO schválená vo výške 0,05 €/kg.
Obec Báhoň v roku 2018 vyseparovala 16,86 % KO.
V roku 2019 to bolo už 31,17 % vyseparovaného KO.
Veríme, že tieto opatrenia prijmete s pochopením.
Obec Báhoň
O Z N A M - hrobové miesta
Obec Báhoň vykonáva v súčasnej dobe pasportizáciu oboch našich cintorínov, spojenú s digitalizáciou cintorínov a prečíslovaním všetkých hrobových miest. Hrobové miesta, na ktoré ešte nie sú uzavreté nájomné zmluvy alebo nie je za ne uhradené nájomné, sú označované výzvou na úhradu (upozornenie). V zmysle Všeobecne záväzného nariadenie obce Báhoň č. 1/2016 o prevádzke pohrebísk, právo užívať hrobové miesto vzniká uzavretím nájomnej zmluvy. Zmluva musí mať písomnú formu. V súvislosti s prečíslovaním hrobových miest bude všetkým nájomcom doručená na podpis nová nájomná zmluva na užívané hrobového miesta. Ak nebol uhradený cintorínsky poplatok, je potrebné ho uhradiť priloženou poštovou poukážkou, alebo bankovým prevodom na číslo účtu uvedené v zmluve.
Hroby, na ktoré nebude uzavretá nájomná zmluva a uhradený poplatok, budú označené a budú zrušené v zmysle zákona č. 131/2010 o pohrebníctve a platného VZN č. 1/2016 o prevádzke pohrebísk v obci Báhoň. Žiadame preto užívateľov hrobových miest, ktorí nemajú uzatvorené nájomné zmluvy a hrobové miesto chcú naďalej užívať, aby sa prihlásili na Obecnom úrade.
Poplatky za užívanie hrobového miesta sú stanovené na 5 rokov nasledovne:
Jednohrob, detský hrob a urna: 10 €
Dvojhrob: 20 €
Trojhrob: 30 €
Štvorhrob: 40 €